EU’s Havnesikringsdirektiv
Virksomheden har specialiseret sig indenfor havnesikring og har siden 2003 støttet mere end 200 havne og rederier, både nationalt og internationalt med implementering og vedligeholdelse af ISPS-reglerne og de tilhørende EU og nationale regler.
Arbejdet omfatter hele spektret af sikringsarbejde med planer, fysisk sikring, uddannelse, træning og øvelser. Det er kun Trafik-, Bygge og Boligstyrelsen eller godkendt RSO som må udarbejde en havnesårbarhedsvurdering. Hvis det er en RSO som udarbejder havnesårbarhedsvurderingen, skal denne godkendes af Trafik-, Bygge og Boligstyrelsen.
Havnesårbarhedsvurdering og havnesikringsplan
Formålet med sårbarhedsvurderingerer at kortlægge sårbare områder, der kan blive udsat for ulovlige fortsætlige handlinger (trusler), såsom sabotage, hærværk eller angreb. Sikringsplaner skal indeholde tiltag der kan imødegå disse trusler. Med hensyn til fornyelse af sårbarhedsvurderinger for havne gælder samme regler som for havnefaciliteter. Der skal udarbejdes ny sårbarhedsvurdering senest hvert 5. år eller hvis der er sket større ændringer. Og da sikringsplanen er udarbejdet på baggrund af den gældende sårbarhedsvurdering skal denne også fornyes, når sårbarhedsvurderingen ændres.
Se også:
Vil du vide mere?
Udfyld kontaktskemaet herunder så tager vi en snak.